SEGER ÄR VÅR VANA
Ariana FC
ARIANA VINNER MED UDDAMÅLET BORTA MOT ÖSTERLEN FF
2022-04-26 14:23

Ariana fortsatte på vinnarspåret och tog med sig tre poäng hem till Malmö efter en tuff bortamatch mot Österlen FF.

Matchfakta Österlen FF – Ariana FC 0-0 (0-1)

Ariana FC:
20′ – Edafe Egbedi (0-1)

Österlen FF: –

Varningar och utvisningar

Ariana FC:
25′ – Saber Azizi (Varning)
52′ – Noor Zadran (Varning)
52′ – Dawda Ngum (Utvisning)
90′ – Martin Svensson (Varning)

Österlen FF:
28′ – Mohammed Akandji (Varning 1)
36′ – Mohammed Akandji (Varning 2 + Utvisning)
52′ – Dardan Mustafa (Utvisning)
90′ – Oskar Blixt (Varning)

Domare:
Stjepan Dodik (huvuddomare), Mishko Kralev och Srdan Petrovic.

Tommy Ringblom

– Matchen står och väger och det är mycket kamp och många hårda dueller. När Österlen får sin utvisning faller de tillbaka något. Vi börjar successivt att ta över. Andra halvlek börjar på samma sätt. En bit in i andra halvlek blir det en dubbelutvisning. Dardan i Österlen och vår egen Dawda.

– Detta betyder spel 10 mot 9. Kort därefter kommer vårt 1-0 mål. Efter en fin omställning där Ossi spelar fram Noor, som skjuter ett bra skott. Deras målvakt räddar och Egbedi petar in returen.

– Efter detta gör vi några byten som gör oss lite mer trygga med boll och Österlen går nu på knäna. Vi kommer i våg efter våg och maler sönder Österlen. Vi skapar mängder med klara målchanser. Vi bör göra minst 3-4 mål till. Tre underbara poäng och två raka segrar. Veckan som kommer blir det avslutningsövningar.

Härnäst möter laget Hässleholms IF på hemmaplan lördagen den 30/4 på Hyllie IP.

#ForzaAFC

Våra Sponsorer