SEGER ÄR VÅR VANA
Ariana FC
Tredje raka trepoängaren
2022-05-02 23:17

Ariana gick segrande ur gårdagens viktiga match som spelades mot Hässleholms IF. Det blev den tredje raka trepoängaren i serien med hållen nolla.

Matchfakta Ariana FC – Hässleholms IF 0-1 (0-2)

Ariana FC:
30′ – Moshtaq Ahmadi (0-1)
90′ – Granit Sherifi (0-2)

Österlen FF: –

Varningar och utvisningar

Ariana FC:
74′ – Martin Svensson (Varning)
86′ – Anton Reuterskiöld (Varning)
90′ – Granit Sherifi (Varning)

Hässleholms IF:

Domare:
Fidan Hassani (huvuddomare), Igno Andovski och Ermin Zubcevic.

Tommy Ringblom

– Vi gör en mycket stabil insats idag. Vi visste att Hässleholm är ett mycket duktigt possessionlag och vi lät dom medvetet rulla i backlinjen. Defensivt gör vi en stark kollektiv insats. Backlinjen är felfri. Offensivt är Moshtaq mycket stark och hjälper laget att komma upp i banan, och är en konstant uppspelspunkt. Hans bästa insats i Arianatröjan hittills. Vi kommer att få se mycket mer av honom. Rättvist att han får göra 1-0 på en fin upprullning på högerkanten och ett bra inspel från Arfan.

– Efter 60 minuter får Hässleholm ännu mer boll och börjar hota oss lite oftare. Vi ändrar då formation och får kontroll på matchen igen. Alla 5 inhopparna kommer in och gör stabila insatser. Hässleholm trycker på och lyfter upp allt de har. De börjar slå många långa bollar som vi har full kontroll på. I detta skedet skapar vi en hel del omställningar där vi borde avgjort matchen tidigare. I sann Ariana-anda sparar vi det till 90 minuten med ett drömmål av Granit. Också ett välförtjänt mål då han såg extremt bra och taggad ut under hela sitt inhopp.

Härnäst möter laget Nosaby IF på bortaplan lördagen den 7/5 på Nya Vallbjörka IP.

#ForzaAFC

Våra Sponsorer